Als ik ergens niet goed in ben, dan is het wel in verhalen vertellen. Voor mij valt verhalen vertellen onder kunst. Mijn man kan heel goed verhalen vertellen en vroeger had ik een groepsleider op het schippersinternaat, waar ik als kind op heb gezeten, die dat heel goed. Ook had ik een leraar op de lagere school, nu basisschool, en later had ik op de LHNO een geschiedenisleraar en een leraar Nederlands die heel goed waren in verhalen vertellen. Die konden en kunnen dat zo goed, dat hun verhalen tijdens het vertellen tot leven kwamen en komen. Ze wisten en weten precies de juiste toonhoogtes te gebruiken en er spanning in te brengen als het moet. Helaas lukt dat mij lang zo goed niet. Wat ik eerder al aangaf, verhalen vertellen is een echte kunst. Het is iets wat je kunt of niet.
Ben jij een goede verhalenverteller?
Reactie plaatsen
Reacties